Travel platform kickstart
Contact
0
0
Hotelname, Bestemming

Bedrijfshistorie

Am 15. Januar 1974

Willi Verhuven richt een eenmansreisbureau op in zijn woonplaats Kleve. In het eerste jaar organiseert de machineontwerper al reizen naar Griekenland en stuurt hij 500 gasten naar het Griekse Cycladische eiland Mykonos. Zijn flair voor reistrends, die hij voor het eerst demonstreert, zorgt ervoor dat hij nu de grootste aanbieder van privépakketreizen in Duitsland is.

 

Nieuwe normen gesteld

Vanaf het begin zet alltours nieuwe maatstaven als prijsbreker in het 1- en 2-sterrensegment. In de eerste 14 jaar opereert het bedrijf uitsluitend op de regionale markt in Noordrijn-Westfalen. Ondanks deze beperking groeien de boekingscijfers van 20.000 deelnemers in 1979/80 met een omzet van 22 miljoen mark naar 67.000 deelnemers in 1983/84 met een omzet van 74 miljoen mark.

 

 

 

1988

alltours zet dan een beslissende stap om een grote touroperator te worden. Sindsdien brengt alltours flugreisen zijn gasten op vakantie vanaf alle grote Duitse luchthavens.

 

Het jaar daarop, ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van het bedrijf in 1989, nemen de toen 50 medewerkers hun intrek in het nieuwe administratiegebouw in Kleve. In hetzelfde jaar vindt alltours nog een gat in de markt met Spanje-aanbiedingen die vrijetijdsprogramma's voor langdurige vakantiegangers tegen redelijke prijzen omvatten.

 

 

 

1991

worden voor het eerst langeafstandsbestemmingen aangeboden. Op dat moment gingen al 349.000 Duitsers op vakantie met alltours, waardoor de jaarlijkse omzet steeg tot 402 miljoen mark. Tijdens de Golfoorlog, wanneer de hele wereld de zuidoostelijke vakantiegebieden mijdt, profiteert de zakenman Verhuven van de toegenomen onderhandelingsbereidheid van veel hoteliers, vooral in Griekenland.

 

Hij is bijvoorbeeld de eerste touroperator die onderhandelt over vaste prijzen voor kinderen. Op deze manier wint alltours, dat al bekend staat om zijn agressief geprijsde aanbiedingen, nog meer terrein.

1993

het administratiegebouw in Kleef, dat slechts vier jaar oud is, wordt voor vijf miljoen mark vergroot om de werkruimte op het hoofdkantoor van het bedrijf aanzienlijk uit te breiden. Binnen twee jaar verdubbelt het aantal deelnemers bijna tot 620.000 (seizoen 1993/1994) en stijgt de omzet tot 731 miljoen mark.

Stijgende ster van het jaar

1994

alltours gaat door, verhoogt de reclame op TV en radio, beantwoordt aan de vraag van klanten naar meer comfort, richt de dochteronderneming alltours España op en begint het nieuwe Club alltoura-idee te implementeren. Al in de zomer van 1995 bieden 15 hoogwaardige resorts "clubvakanties voor iedereen" aan. Het nieuwsmagazine "Focus" benoemt Willi Verhuven tot "rijzende ster van het jaar".

1996

alltours zet een imagoverandering in gang met een kwaliteitsoffensief. Het aanbod van 4-sterrenhotels wordt aanzienlijk uitgebreid en is altijd beschikbaar tegen de goede prijs-prestatieverhouding die typerend is voor alltours. Meer en nog beter opgeleide reisleiders en animatoren optimaliseren de service aan de gasten op de bestemmingen.

Aus Firma wird Unternehmensgruppe

1997

Er worden drie dochterondernemingen opgericht, waardoor alltours een groep bedrijven wordt: Reisecenter alltours GmbH (voorheen geïntegreerd in alltours flugreisen gmbh) en het inkomende agentschap Viajes allsun S. A. en Allsun Touristika S. I. (Allsun Hotels), beide gevestigd in Mallorca.

1999

In 1999, het jubileumjaar, verkopen meer dan 9.500 reisbureaus alltours reizen in heel Duitsland; er zijn meer dan 100 alltours reiscentra, 21 Club alltoura hotels, verschillende allsun hotelresorts en meer dan een miljoen mensen die ervoor gekozen hebben om met alltours op vakantie te gaan.

2000

In 2000 wordt de nu stevig gevestigde "Club alltoura" aangevuld met de "holiday Club" als familieproduct.

 

De labels "Relax Hotel", "Aktiv Hotel", "Romantica Hotel" en "Young & Trendy" zullen vanaf de zomer van 2001 of de zomer van 2002 de doelgroepspecifieke oriëntatie van bepaalde hotelaanbiedingen aanvullen en oriëntatie bieden bij het doorbladeren van de catalogi.

Neuer Firmensitz am Duisburger Innenhafen

2001

In september 2001 verhuist alltours zijn hoofdkantoor naar het nieuw gebouwde alltours Haus aan de binnenhaven van Duisburg. Ongeveer 250 medewerkers nemen hun intrek in het sfeervolle kantoorgebouw met overdekte palmentuin, waarin ook een alltours reiscentrum en een restaurant zijn gevestigd. Het alltours hoofdkantoor verspreidt vakantieflair in de binnenhaven en maakt de alltours vakantiefilosofie tastbaar op de thuislocatie.

 

Met het succes bij de klanten, dat zich uit in een gestaag stijgende omzet en deelnemersaantallen, groeit ook het aantal medewerkers.

 

Gästerekord eingestellt - Expansion ins Ausland

2005

In 2005 behaalt alltours flugreisen een nieuw gastenrecord: de grens van 1,5 miljoen vakantiegasten wordt voor het eerst overschreden.

 

2003 is het jaar van de uitbreiding naar andere Europese landen. alltours verkoopt voor het eerst reizen in Zwitserland en Oostenrijk. In 2006 betreedt alltours de Nederlandse markt.

2006

In 2006 stijgt het aantal medewerkers bij alltours flugreisen voor het eerst tot boven de 1.000 en ook de alltours Group bereikt een nieuw hoogtepunt van meer dan 1.800 medewerkers.

 

In 2012 viert alltours een première en biedt voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf reizen met individuele reizen aan. Alle opties zijn mogelijk: van fiets tot auto en van bus tot trein of vliegtuig.

Umzug nach Düsseldorf

2014

alltours verhuist het hoofdkantoor naar Düsseldorf. De alltours-groep is de afgelopen jaren zo sterk gegroeid dat de extra vraag naar kantoorruimte en medewerkers op de locatie Duisburg op de lange termijn niet meer kan worden opgevangen. In Düsseldorf betrekt alltours zeven verdiepingen in het Dreischeibenhaus.

 


 

2018

Medio 2018 kondigt de directie van alltours flugreisen gmbh aan dat er een nieuw hoofdkantoor zal worden gebouwd in Düsseldorf om te voldoen aan de extra vraag naar kantoorruimte op de lange termijn. Het nieuwe hoofdkantoor wordt gebouwd aan de Mannesmannufer 3.

2020

In april 2020 wordt Dr. Georg Welbers Managing Director Sales & Marketing bij alltours.