Banner overslaan
Inhoud overslaan

16.12.2009

Ondanks de recessie groeit alltours met 26 procent

Ondanks dat de Nederlandse vakantiemarkt afgelopen jaar fors is gedaald, heeft het succesverhaal van alltours, Europa’s zesde grootste aanbieder van vliegreizen, zich voortgezet. alltours heeft het aantal passagiers in het afgelopen jaar met maar liefst 26 procent zien stijgen.

Volgens de ANVR daalde het aantal geboekte reizen in Nederland in het afgelopen jaar met 7 procent. De daling in de verkoop van pakketreizen door de Nederlandse reisbureaus was 14 procent. Toch was alltours in staat om tegen deze trend in fors te groeien op de Nederlandse markt.

Sinds de toetreding tot de Nederlandse markt drie jaar geleden heeft alltours haar aantal klanten verdrievoudigd tot 78.000. Met een stijging van 16.000 over het afgelopen jaar. Het aantal reisbureaus dat in Nederland alltours producten verkoopt is in de afgelopen jaren gestegen met 25 procent naar meer dan 1000 voor dit jaar. Voornamelijk de sterke marktpositie als aanbieder van vliegvakanties naar Mallorca heeft bij alltours voor groei gezorgd in het afgelopen jaar.

"We hebben verleden jaar gezegd dat we wilde groeien op de Nederlandse markt en we hebben ons woord gehouden. Wij herhalen daarom onze doelstelling om binnen enkele jaren met alltours voor 120.000 Nederlanders een vliegvakantie te verzorgen. Volgend jaar willen we dus ook weer groeien met minstens dubbele cijfers ", aldus Willi Verhuven, enig aandeelhouder en CEO van alltours.

De redenen voor de groei van zijn bedrijf tegen de trend in op de Nederlandse markt ligt volgens Verhuven in de combinatie van familievriendelijke pakketten tegen scherpe prijzen.

Scherpe prijzen
alltours staat bekend als goedkope aanbieder van pakketreizen. Door een sterke marktpositie in Europa realiseert alltours betere inkoopvoorwaarden voor hotels en vluchten en bij lokale leveranciers. Hier profiteert de klant van met hoge seniorenkortingen, kortingen voor singles met kinderen en sterke vroegboekkortingen. Voor gezinnen met kinderen biedt alltours ook veel voordeel met vaste lage kinderprijzen in het hoogseizoen, een groot all-inclusive aanbod en vele speciale kortingen. Door verschil in schoolvakantie perioden profiteren Nederlandse families bovendien vaak van extra voordeel dat in vele gevallen oploopt tot honderden euro’s per persoon. Daarnaast biedt 64 procent van alle aangeboden hotels ook een all-inclusive aanbod, wat veel vakantiegangers aanspreekt.

Alles, maar goedkoop
Dat is het motto van alltours. Ook in het premium segment is dit van toepassing. 76% van het aanbod betreft 4 sterren of hoger. Hieronder vallen ook de nieuwe exclusieve Rixos hotels die in Nederland aangeboden worden. Naast de prijs heeft alltours ook veel aandacht voor kwaliteit.

Breed aanbod
alltours heeft een breed, specifiek op Nederlandse bezoekers afgestemd vakantie aanbod waarin diverse accommodatie klassen, bestemmingen en toeristische tours zijn opgenomen. Het aantal wekelijkse vluchten is uitgebreid van 49 in 2006 tot 119 voor de zomer van 2010. Nieuwe vluchten worden aangeboden naar Tunesië (Enfidha) en de Griekse bestemmingen Halkidiki en Samos. Met 644 hotels in de drie Nederlandse zomer brochures stijgt het hotelaanbod met 20 procent.

Goede bereikbaarheid vliegvelden
alltours biedt zijn reizen niet alleen vanaf alle vijf de luchthavens in Nederland aan. Nederlandse reizigers kunnen ook reizen boeken uit de Duitse brochures en vertrekken vanaf Duitse luchthavens. Populair zijn Düsseldorf, Keulen, Weeze en Münster/Osnabrück.

Exclusiviteit
De Nederlandse gast is veeleisend. alltours reageert hierop met de uitbreiding van het premiumsegment en biedt de Nederlandse gast twaalf Premium DeLuxe hotels. Waarvan 5 in Antalya, 6 op Mallorca en 1 op Gran Canaria. Een Club alltoura vinden Nederlanders op maar liefst 14 bestemmingen. Een stijging van 3 procent naar 76 procent betreffen de bedden die in de zomer worden aangeboden in 4-sterren hotels of hoger. 90 hotels worden in de zomer alleen aangeboden aan uitsluitend Nederlandse vakantiegangers. Inclusief nu voor het eerst de exclusieve Rixos-Hotels. "We zijn blij dat de Nederlanders onze filosofie ‘alles goed maar goedkoop’ waarderen. We zullen ons vakantie aanbod voor de Nederlandse markt verder ontwikkelen, met inachtneming van de kwaliteitseisen", aldus Willi Verhuven.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Aviareps BrouwerBetist:
Iris van Harn of Rene van der Klink
tel. 020- 654 15 65